Publisher Theme
Art is not a luxury, but a necessity.

Как да намалим апетита си за сладко?

Много хора редовно изпитват желание за сладко. Здравните специалисти смятат, че това е една от основните причини, поради които е толкова трудно да се придържаме към здравословна диета.

Жаждата се ръководи от нуждата на мозъка ни от „награда“ – не от нуждата на тялото ни от храна. Ако можем да приемем само една хапка и да спрем дотам, това би било чудесно. Но ако сме склонни да хапваме и преяждаме, веднага щом усетим вкуса на сладките храни, тогава да се поддадем на желанието е най-лошото, което можете да направим.

Ето няколко прости стъпки, които могат да ви помогнат за намаляване на апетита за сладко.

Ако сте гладни, яжте здравословна и питателна храна

Важно е да осъзнаете, че копнежът не е същото като глада. Не тялото ви призовава за енергия, а мозъкът ви призовава за нещо, което освобождава много допамин в системата за възнаграждение.

Ако усетите глад, докато сте наистина гладни, един от най-добрите трикове е да приемете здравословна храна веднага. Запасете кухнята си със здравословни закуски или предварително приготвени ястия.

Храни, богати на протеини, като месо, риба и яйца са особено добри за ограничаване на глада.

Консумирането на истинска храна може да не ви звучи толкова апетитно, когато имате желание за сладка храна. Но ако наистина трябва да отслабнете, старанието си струва в дългосрочен план.

Вземете горещ душ

Някои хора, които изпитват желание за захар, са открили, че горещите душове или вани осигуряват облекчение. Водата трябва да е гореща – не толкова, че да изгаряте кожата си, но достатъчно, за да се чувствате леко неприятно.

Оставете водата да тече по гърба и раменете ви, така че да ви загрява. Останете под душа поне 5-10 минути.

Докато излезете от банята, има вероятност да изпитате усещане за замайване, сякаш дълго време сте седяли в сауна. В този момент най-вероятно вашето желание за сладко ще изчезне.

Отидете на бърза разходка навън

Друго нещо, което може да работи, е да излезете навън за бърза разходка. Ако сте спортна натура, тичането ще бъде още по-добър вариант.

Това помага по две причини. Първо, вие се дистанцирате от храната, за която жадувате. Второ, упражнението ще освободи ендорфини или хормоните на усещането за благополучие в мозъка ви.

Ако не можете да излезете навън, направете няколко изтощителни упражнения вкъщи – лицеви опори, клекове или други.

Ето още 11 полезни съвета за спиране на захарта:

Изпийте чаша вода. Някои хора казват, че дехидратацията може да причини желание за сладко.

Яжте плод. Наличието на парче плод може да помогне за задоволяване на желанието за захар. Банани, ябълки и портокали работят чудесно за целта.

Избягвайте изкуствените подсладители. Ако смятате, че изкуствените подсладители предизвикват желание у вас, може да искате да ги избегнете.

Яжте повече протеини. Протеинът е чудесен инструмент за ситост и може да помогне и при желание за сладко.

Говорете с приятел. Обадете се или се срещнете с някой, който разбира през какво преминавате. Обяснете какво преживявате и поискайте няколко думи за насърчение.

Спокоен сън. Качественият, освежаващ сън е важен за цялостното здраве и може да помогне за предотвратяване на глада.

Избягвайте излишния стрес. Също като при съня, избягването на стреса може да помогне за предотвратяване на излишни хранения.

Опитайте се да избягвате конкретни дейности или места, които ви насаждат желание, като например да минавате покрай McDonald’s.

Вземете мултивитамини.

Не гладувайте. Опитайте се да предотвратите вълчия глад между храненията.

А здравословна храна за дома и офиса можете да намерите на: https://www.foodpanda.bg/cuisine/zdravoslovna-delivery-sofiya.

Прегледана: 3009

Коментарите са затворени.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече