Вече и децата знаят, че трябва да контролират количеството захар в диетата си. Също толкова ясно е, че естествената захар, съдържаща се в ябълките и картофите, например, е да предпочитане пред добавената захар, която поемаме с газираните напитки, пакетираните храни и т.н. Американската Сърдечна асоциация препоръчва жените да не поемат повече от 6 чаени лъжички добавена захар дневно и не повече от 9 за мъжете. Не е зле да гледате етикетите на стоките, които купувате. Там невинаги пише захар, гледайте за фруктоза, цукроза или царевичен подсладител.
Редица продукти, за които не допускате, също съдържат повече захар, отколкото е полезно за диетата ви. Кои са те?

Parzheni kartofki s ketchup
Кетчуп
Той съдържа 4 гр. захар на лъжичка. Така че ако се колебаете какво да сложите на хот-дога - кетчуп или горчица - да знаете, че горчицата е по-малко сладкият вариант.

Sokat ne e bez zahar
Ябълков сок
За най-вредни са набедени газираните сладки напитки. Те съдържат средно около 39 гр. захар на 250 мл. Ябълковият сок обаче има повече захар - 42 гр. за същото количество. Разликата е, че тази захар е естествена, идва от самите ябълки. Все пак целия пресен плод е за предпочитане, защото съдържа и фибри и други полезни нутриенти, както и 18 гр. захар на плод.

Po sladki ot gumeni mecheta
Сушени боровинки
Изненада! Сушените боровинки съдържат с 50 процента повече захар от същото количество бонбони - желирани мечета.
Сушените боровинки имат 60 гр. захар за 100 гр. , но все пак си остават по-полезни от гумените мечета, които съдържат повече калории за сходно количество.

Kafe napitkite sas smetana sa uzhasno sladki
Мока фрапучино
Ако все пак сте решили да се изглезите с нещо сладко, имайте предвид, че в напитка с кафе и сметана или мляко понякога има 3 пъти повече захар, отколкото в стандартна поничка, покрита с шоколад.
По-добре си направете едно хубаво черно кафе и го изпийте с едно-две блокчета черен шоколад.

Myusli gnusli
Мюсли с добавки
Кое ви се струва по-здравословно чиния бъркани яйца с бекон или купа мюсли с мляко? Ако искате диетична закуска - яжте овесени ядки без добавки. Мюслито с добавки като стафиди, шоколад, мед и пр. е доста сладко между 18 и 24 гр. на порция.

Spageti s domaten sos i kyufteta
Доматен сос
16 гр. за порция от 50 гр. - това е трикратно повече от същото количество ягоди. Е да, но ягоди не можете да сложите в соса за спагети. Можете, когато сезонът го предполага, да използвате пресни домати или внимателно да изберете консервата измежду многото, които се предлагат.

Salaten dresing
Салатен дресинг

Внимавайте като си купувате пакетирана салата - уж сте направили здравословен избор и затова се награждавате с щедра порция дресинг - и тук бъркате, защото той съдържа 5 гр. за две чаени лъжички. Както се казва: да отидеш на фаст-фуд за салатата е като да отидеш на проститутка за интелектуалните разговори.

V kupa kompot ima poveche zahar ot 3 biskviti
Компот праскова
Половин купичка съдържа 16 гр. захар. Много ли е ще разберете като го сравните с 11 гр. захар, които се съдържат в 3 шоколадови бисквити.

Tova ne e dietichen izbor

Шоколадово десертче или такова от ядки и зърна?
Човек и добре да живее, понякога му се налага да изяде някое десертче. И шоколадовите, и онези с ядки, тип гранола. Само че онези с шоколад и карамел удвояват количеството захар, а в гранолата има и протеини, цели зърна и ядки - техните калории се усвояват по-добре и по-бавно от тялото.