На нашите баби едва ли им е хрумвало, че смутито е алфата и омегата на здравословния живот. Днес сме заобиколени от съвети как трябва да живеем. Тъкмо свикваме с тях и излиза гръмко опровержение. Къде е истината и кое е мит?

Ето и част от залбудите, към които се придържаме:

Късното хранене води до наднормено тегло

Всички сме чували, че е най-добре да се вечеря към 18.00 и повече да не се поема храна. Но за повечето съвременни градски жители това е непостижима цел. Диетолозите имат за нас добра новина - часът на консумация не се отразява на фигурата, освен ако не преяждате, не надвишавате дневната норма калории и ако това не е единственото ви хранене за деня.
Добрата новина е, че сладоледът или бисквитите съдържат едни и същи калории сутрин и вечер. Въпросът не е кога, а колко.
Внимавайте за автоматичното похапване пред телевизора например, когато вниманието ни е другаде, е по-вероятно да поемем повече, отколкото ни е нужно.

 

 

Колкото по-малко спим, толкова повече слабеем

Това изглежда напълно логично. По време на сън обмяната на веществата се забавя и се изразходва по-малко енергия. Значи, ако спим по-малко, мазнините ще се топят по-бързо.
Всъщност лишаването от сън е краткият път към напълняването. Когато не спим достатъчно, отделяме кортизон - хормона на стреса, който дава сигнал на тялото да се запасява.
Освен това е доказано, че при липса на сън, ядем по-обилно. Редовният, достатъчен сън е от ключово значение за доброто здраве и фигура.

 

Трябва да правиш упражнения пет пъти седмично по 30 минути

Препоръчваните в момента 150 минути упражнения на седмица са ефикасна, но често недостижима здравословна практика. Последните проучвания показват, че по-кратка, но по-интензивна тренировка, дори само 6 минути дневно, може да бъде много по-ефективна.

 

Пълномасленото мляко е нездравословно

Данните сочат, че в крайна сметка пълномасленото мляко е по-добър избор, отколкото нискомасленото или обезмасленото. Не само че съдържа едва около 4% мазнини и е доста по-питателно, но и в него са открити важните мастноразтворими витамини А,D, E и В12.

 

Фрешовете са полезни и диетични

Няма спор по-добре фреш, отколкото газирана, сладка напитка, но фрешът всъщност е най-краткият път към поглъщане на голямо количество фруктова захар наведнъж. При изстискването в чашата попада само захарта. Фибрите, витамините и баластните вещества остават в кората.
За да се направи една чаша прясноизстискан сок отиват поне 2 портокала - количество, което рядко ще ви хрумне да изядете наведнъж.

Когато го купувате от фреш бар, трябва да знаете, че в машините за изстискване плодовете попадат цели с все кората, която не се мие преди това, затова пък се обработва с химикали за трайност и добър външен вид.

Фреш винаги трябва да се пие със сламса и след консумация да се поема вода, защото захарта и киселините, съдържащи се в сока, самного вредни за зъбния емайл.