.

Сезонните плодове и зеленчуци са идеалното извинение да си останеш вкъщи в студените вечери и да си приготвиш нещо апетитно и здравословно за вечеря.

Всички знаем, че сезонните плодове и зеленчуци са най-полезни, затова от богатата палитра избрахме за теб 13, на които да наблегнеш тази есен. Освен че са богати на ценни вещества са и много вкусни.

Те са идеалното извинение да си останеш вкъщи в студените вечери и да си приготвиш нещо апетитно и здравословно за вечеря.

Ябълки

000000621
Сладки или кисели, ябълките са вкусни и полезни. Можеш да ги хапваш сурови или печени с канела. Само не забравяй да ядеш и кората тя съдържа флавоноиди, които спомагат правилното функциониране на сърцето. Овен това са пълни с антиоксиданти и фибри.
Брюкселско зеле

1234
Приготвени по правилния начин, тези зеленчуци имат божествен вкус, мек и леко горчив, така че може да ги комбинираш със сос с по-остър или пикантен вкус, както и с балсамов оцет например. Половин чаена чаша брюкселско зеле съдържа дори повече витамин К от препоръчителната дневна доза. Много добър източник на фолиева киселина и желязо.
Пащърнак

DSC_2815[1]
Въпреки, че тези зеленчуци наподобяват моркови, те имат по-светъл цвят и сладък вкус. Използвай ги, за овкусяване на ориз и картофи или си направи ароматна крем супа. Богати са на калий.
Круши

kruscha
Сладки и сочни, тези плодове са любими на всички. Ако си ги приготвиш печени или задушени ще извадиш наяве техният още по-невероятен вкус. Полезни са, защото имат високо съдържание на витамин С, също така на мед и фибри.
Жълта ряпа

rutabaga1
За да неутрализираш нейния земен вкус може да я прибавиш в гювеч или да си направиш сладка супа от моркови и ряпа. Може също да я изпечеш с джинджифил, мед и лимон, все много полезни неща. Ряпата е добър източник на фибри и витамин С.
Карфиол

cavolfiore
Сладкият, плътен вкус на карфиола е идеален за студеното време. Чудесен е приготвен на пара или смесен с картофи в пухкаво пюре и разбира се, добавен в крем супа от любимите ти зеленчуци. Съдържа съединения, които спомагат предотвратяване образуването на ракови клетки, намалява холестерола и е отличен източник на витамин С.

Тиква

squash111
Сигурно като чуем есен и почти всички си представяме печена тиква с орехи и мед, тя има мека текстура, лек и сладък вкус. Много добре се комбинира с типично есенни аромати, като канела и джинджифил. Помага ти да си набавиш Омега-3 мастни киселини и е отличен източник на витамин А и витамини от групата В.

Сладки картофи

sweetpotatoes
Ако все още не си опитвал сега е моментът да пообиколиш магазините в търсене на сладки картофи. Те са много по-богати на хранителни вещества от добре познатите ни картофи, освен това са и много вкусни. Отличен източник са на витамин А, богати са на желязо, а освен това в тях се съдържат съставки, които действат анти-възпалително на организма.
Нар

Pomegranate_symmetry_genesis
Този свеж, леко кисел плод е страхотен антиоксидант. Силният му вкус е идеална основа за дресинги. Със зрънцата можеш да посипеш салатата си, освен че ще стане още по-здравословна, малките червени точици ще те накарат да искаш да я изядеш с очи. Нарът е добър източник на витамин С и фолиева киселина, а според проучване сокът от нар е по-добър антиоксидант и от червеното вино.
Фурми

health-benifits-of-date
Със сладкият си вкус тези любими в Близкия Изток плодове са чудесно допълнение към различни ястия, ситно нарязани в десерти или пълнени с крем сирене и бадеми. Имат ниско съдържание на мазнини, и са богати на фибри и калий.
Киви
Използвай този гъделичкащ небцето плод за да придадеш тропическа нотка на своето меню, пишат колегите от  viewsofia.com.  Може да си направиш една много богата на витамини плодова салата. Вкусът на кивито се допълва от портокали, ананас и ягоди (да знаем, не са съвсем сезонни, но пък се комбинират чудесно с киви, а и все някъде по света е лято). Този плод е по-богат на витамин С дори от портокалите, освен това съдържа калий и мед.

Benefits-of-eating-green-kiwi-fruit

Грейпфрут

LateFallFruit_thumb2
Забавен розов цвят и специфичен трапчив вкус, който го различава от другите цитрусови плодове. Можеш да го добавиш към свежи зеленчуци, да го комбинираш с авокадо и скариди например. Или просто да се насладиш на освежаваща чаша прясно изцеден сок. Грейпфрутът понижава холестерола, набавя ти нужната доза витамин С и е богад източник на ликопен.
Мандарини

5678
И докато сме на цитрусова вълна няма как да пропуснем и мандарините. Малките, сладки плодчета внасят свежест във всяка рецепта. Любимите ни комбинации са с бадеми, фурми и мед или можеш да си направиш убийствен дресинг като смесиш прясно изцеден сок със зехтин, оцет и джинджифил. Както всички цитруси и мандарините са добър източник на витамин С, а овен това и на бета-каротин.