Всички сме чували за ползата от консумирането на пресни плодове и зеленчуци. Има обаче една дребна подробност - много от пресните в момента плодове като праскови, сливи, круши, череши, подуват корема. Полезни са, но трябва да внимаваме кога ги ядем, за да не се чувстваме "издути".

Причина за подуване на корема е натрупването на газове в червата, което се получава вследствие на ферментацията на определени продукти.

Други обичайни виновници за подуване са пърженото, бобовите култури, алкохолът и газираните напитки.

Съществуват обаче и продукти, които не причиняват подуване на корема.

Те дори предпазват от подуване, тъй като съдържат полезни вещества, които влияят добре на микрофлората на стомаха.
Такива са например младите моркови. Те действат добре на храносмилателната система. Спокойно можете да си измиете няколко моркова и да ги вземете с вас в офиса, без да се притеснявате, че ще се подуете.

Кайсиите се усвояват добре от храносмилателната система и не предизвикват подуване на корема. Същото действие имат и патладжаните.

Сухарите лесно се усвояват и не предизвикват подуване на стомаха, както и орехите. Мангото, което съдържа 60 калории на 100 грама, е помощник в борбата асрещу килограмите и не подува корема.

Артишокът, който е богат на калий, е едно от най-добрите диуретични средства в природата. С артишока не трябва да се прекалява, защото прекомерната му консумация може да предизвика болки в стомаха.

Ананас е перфектен помощник в борбата с килограмите.

Бадемите не предизвикват подуване на стомаха, а в същото време действат засищащо.

Такова действие има и пилешкото бяло месо без кожа. Тиквата предпазва от подуване на стомаха, тъй като добре се усвоява от организма.

За разлика от зрелия фасул, който действа подуващо на корема, младият зелен фасул, който все още няма конци, е полезен за храносмилането и не подува корема.

Друг продукт, който не подува корема, е динята.