Есента е голямото време на зеленчуците, а най-здравосолвният начин да ги използвате е печенето. Независимо дали ги консумирате като основно ястие или като гарнитура - те са невероятно вкусни и не прекалено сложни за приготвяне. Как да направим така, че да не залепват за тавата и всичко, което сложим в нея да е равномерено сготвено? Има някой малки трикове, които ще ви помогнат. Ето ги:

 

2. Печете сходните зеленчуци заедно и ги поддържайте с еднакви размери.

Зеленчуците се готвят с различна скорост. Когато печете сходните зеленчуци заедно - кореноплодни с кореноплодни и т.н. - ще можете да гарантирате, че всички те се изпичат равномерно.
Режете ги в сходни размери, по същата причина.

3. Не пестете мазнината.

Не ги удавяйте в олио, но се уверете, че всяко парченце от тях е покрито с мазнина - ще знаете дали се прекалили, ако са се появили локви от мазнина в тигана.
Едва-две супени лъжици мазнина (най-добре зехтин, кокосово масло или рапично олио) на лист със зеленчуци обикновено са достатъчни.
Помнете, че някои зеленчуци изискват повече мазнина - най-вече порестите като патладжани или гъби. И добавете и известно количество сол.

4. Дайте им пространство.

Никога не претъпквайте съда за готвене. Когато продуктите са наблъскани в тигана или тавата, те се смиват, вместо да станат златисти и хрупкави.

5. Не ги вадете твърде рано.

Печенето на зеленчуци изисква време, понякога цели 45 минути. Не прибързвайте. Те може и да са достатъчно меки за консумация, но за най-добър вкус ви е нужен златистокафяв, карамелизиран цвят.

Резултат с изображение за grilled vegetables

6. Точната температурата.

Говорим за 200-230 градуса по Целзий. Така получавате тези перфектно приготвени зеленчуци, които са меки отвътре - и златисти отвън.

7. Добавете вкус.

Не ви е нужно реално нищо друго освен мазнина и сол за вкусни печени зеленчуци, но добавянето на няколко клонки пресни билки или скилидки чесън в съда за печене само засилва вкуса.