Една модерна версия на приказката "Новите дрехи на царя"

Седмиците на модата в Лондон, Париж, Милано или Ню Йорк са бляскави събития, на които се събира елита на модния свят. Дизайнери, модели, фотографи и блогъри обикалят актуалните места и биват снимани от модни експерти, а снимките после излизат из различни списания, селекции и блогове.
Едно обикновено момиче решава да разбере колко е трудно или пък невероятно лесно да проникнеш в този затворен свят. Хана Айвънс, младши редактор в сп. Vice прави малък личен експеримент по време на лондонската седмица на модата.
Тя решава три дни от седмицата да се завърти около основните места, посещавани от модни блогъри, облечена като пълен идиот. За целта решава да не харчи повече от 10 паунда за тоалет. После обикаля магазините за секънд хенд, купува си евтини износени неща и ги съчетава по безумен начин.



За първата си поява избира странен цикламен плат на райета, който увива някак около тялото си, комбинира го със синя скиорска шапка, а на врата си увесва щепсел, за завършване на тоалета със "знаков детайл" в ръка носи розов будилник.
Появата й буди интереса на фотографите и ПР-ите, които веднага започват да я снимат и да я питат има ли блог. Тя най-откровено ги лъже, че има, а на въпроса откъде е купила тоалета и аксесоарите си, отговаря, че са от винтидж колекции на Вивиан Уестууд (това е първото име, което й хрумва). "О, да помня тази чанта, беше страхотен хит" - възкликва един от фотографите.
"Винаги съм знаела, че лайфстайл изданията непрекъснато опяват колко е важно да носиш statement бижута, но никога не съм предполага, че като си окачиш на врата един контакт, можеш да предизвикаш такова възхищение, пише Айвънс. - Непрекъснато ме питаха откъде съм го купила и повечето изглеждаха искрено впечатлени, когато им казах, че съм го направила сама."



Рекапитулацията й от деня е, че са я взели насериозно, независимо, че е носила два различни чорапа, контакт и будилник.

При следващата си поява Айвънс се явява обута в дълги бели памучни чорапи и стара футболна тениска. Този път тя е разглеждала блоговете, за да види какви пози да заема, докато я снимат. Оказва се, че просто трябва да стои отпусната, с наклонена глава, хладна полуусмивка и надменно изражение. Фотографите отново се нахвърлят да я снимат, "Очевидно не забелязвайки лекетата, които бяха навсякъде по блузата".



През цялото време тя се чувства като кралица на модната блогсфера, заобиколена с внимание като истинска икона на уличния стил.
За последната си изява Айвънс избира сребрист тоалет, съставен от лошо скроена пола и парче плат, увито като наметало на Батман. Черното й червило всъщност е молив за очи, тъй като истинското черно червило надвишава бюджета й за съответния ден. ПР на голяма компания продукти за коса й предлага сесия във VIP салон, където й боядисват косата с времнна боя.


След което фотографите отново се нахвърлят върху нея като върху холивудска знаменитост. Единственият й проблем е, че я питат за името на блога й. Затова тя промрънква някакви неясни имена с многозначителен поглед, който иде да подскаже, че истинският моден експерт трябва да знае блога й.



Айвънс казва, че не е била наясно дали хората с камерите наистина харесват тоалета й или само се преструват. Все пак после снимките, които са й правили не се появяват никъде. Нейното заключение е, че за годините работа модните фотографи явно са добили чувствителност към шегите.



"Така или иначе усещането е приятно, изключително глезещо егото и забавно. Не е учдно, че толкова хора сес тремят така отчаяно към това", казва Айвънс.
Заключението й е, че ако повярваш достатъчно в преувеличената версия на себе си, наистина можеш да бъдеш какъвто пожелаеш.