Няколко полезни практики, които ще подпомагат метаболизма

Редовният метаболизъм е ключът към доброто здраве и поддържането на нормално тегло. Метаболизмът отговаря за правилното разпределение на енергията и нутриентите в тялото. Има ред полезни и не толкова трудни за спазване практики, които е добре да възприемем. Ето част от тях.

Хранете се редовно

Нашето тяло е умно. То очаква да получи хранителни вещества в определен интервал и използа енергията си до този момент в очакване скоро да получи следващата доза. Но ако му подавате храна хаотично, то ще започне да складира енергията, вместо да я използва, тъй като не е сигурно кога пак ще получи зареждане. Хранете се на интервали от по 3-4 часа, за да може организмът ви правилно да изразходва енергията си.

 

Пийте течности

Не го чувате за първи път, нито за последен. Когато тялото получава по-малко вода, то гори по-малко калории. Когато не получавате достатъчно течности, черният ви дроб се концентрира върху складирането на вода в тялото, вместо върху горене на мазнини. Затова трябва да пиете повече. Когато се храните, нека течността на масата да е вода, не сладки и  газирани напитки.

 

Бъдете активни физически

Без физическа активност няма как да се мине.  Силовите упражнения са най-полезни, понеже водят до бързо увеличаване на мускулната маса. Мускулите се нуждаят от много енергия, дори когато си почиват. Активният живот си остава най-добрият начин да засилите метаболизма си.

 

Не пренебрегвайте въглехидратите

Не се доверявайте на диети, които изключват въглехидратите. За да синтезирате правилно серотонина, се нуждаете от определено ниво на възглехидрати. Липсата им може да доведе до понижена мозъчна активност и стрес за тялото. При диета, изключваща въглехидратите, се отслабва, но за сметка на загуба на течности в организма, съответно резултатът е нетраен и води до йо-йо ефект.

 

Не похапвайте между храненията

Ако обичате да похапвате, трябва да сте наясно, че междинните хрупания на солети или чипс, забавя метаболизма. Енергията, която получавате чрез приема на храна, обикновено стига за 3-4 часа. При такъв режим тялото ви изразходва енергията правилно и изгаря мазнините. Постоянното похапване не оставя на организма ви възможност да изгаря мазнините, съответно води до качване на тегло.

 

Поддържайте добро ниво на желязо

Дефицитът на желязо води до недостиг на кислород в мускулите. Набавяйте си желязо чрез прием на месо, риба и ябълки.

 

Спрете стреса

Не е тайна, че най-големият враг на добрия метаболизъм е стресът. Той води до увеличен синтез на кортизон, който ни издува. Когато сме под стрес, работата на щитовидната жлеза се забавя и това отново води до проблеми с метаболизма, съответно до увеличаване на теглото.