Посещението на ресторант обикновено е свързано с хубави емоции, но ако платим повече, отколкото сме възнамерявали, това може да помрачи преживяването.
Ето част от триковете, които ресторантите използват, за да ни провокират да дадем повече:


Добрия стар номер с 9,99

Да, най-старият номер продължава да работи. Цени от типа 9.99 особено пък и когато след нея не следва обозначение за валута, понижава цената, а не стойността в очите на клиентите. Още по-въздействащо е когато цифрата завърва на ,95, което изглежда "по-приятелско" на клиентите.

Описателния език

"Поширани филета, обгърнати в препечен бекон, с пюре от сладки картофи, ризото с манатарки и прясна лимонова мащерка" - описателният език прави клиентите по-доволни. Изследване на Университета в Илинойс е установило, че този тип описание създава усещане за автентичност и класа и вдига продажбите с 27%, сравнено с меню, без подобно описание.
Също така, добре се приема употребавата на брандове - телешко в сос Джак Дениълс, карамелизирани круши с Гран Марние - тези неща радват публиката.

Етно шик

Употребата на етнически или географски термини събужда асоциации и приспива вниманието.
Да сте забелязали напоследък колко сте на ти с италианския - кантучини, профитероли, фарфале, полента, салсиче - всичко това според експерименталния психолог от Оксфорд Чарлс Спенс кара съзнанието да си представя картини, вкусове и текстура и приспива вниманието.

Визуалното акцентиране на предложение в менюто

Когато шрифтът е различен или изписан в друг цвят, има снимка на ястие или предложение, отделено в рамка, то изглежда по-специално от останалите оферти в менюто. Класните ресторанти избягват подобни тактики, които наистина изглеждат евтино, но доказано работят.

Употреба на изключително скъпи съставки

Според Грег Раб, който се занимава с инжинерство на меню, някои ресторанти използват скъпите храни като примамка. "Вероятно няма да си ги поръчате, но всичко друго, сравнено с тях, ще ви се стори на разумна цена."

Предлагането на два размера порция

Стратегията се нарича бракетинг (клин). Не знаете колко малка е малката порция, но я поръчвате, защото струва по-малко. Онова, което не знаете, е че ресторантите продават малката порция на по-високата цена, а голямата служи за сравнение.

 

Навиците ви за четене

Движението на погледа издава къде е вниманието ви. Корейско изследване потвърждава, че една трета от участниците поръчват първото ястие, върху, което погледът им е попаднал. Горе вдясно е мястото на страницата, където ресторантските мениджъри разполагат предложението, от което печелят най-добре.

Ограничаване на избора

Макар че фиксираните менюта или предлагането на плато с по малко от всичко е добра стратегия, снемаща от клиента отговорността да избира, много по-ефикасно се оказва намаляването на общия брой предложения. Оптималният брой варира между 6 оферти в категория за по-масовите ресторанти и до седем предложения изобщо в по-класните ресторанти.

Настроението

Учени от университета в Личестър са открили, че когато клиентите слушат класическа музика, са по-склонни да харчат повече, защото се чувстват по-охолни. "Асансьорната музика" и безцветният поп карат хората да харчат с 10% по малко за ястие.