Кои навици трябва да избягваме, за да се радваме на добро храносмилане?

Откак имаме интернет, правилата не са това, което бяха. Всекидневно можем да четем съвети какво да правим и какво да избягваме. Навремето например се смяташе, че плодовете са добър завършек на  яденето или поне по-добър от нагъването на сладкиши. Оказва се, че не е така. По-добре да приключите с порция сирене или чаша кафе.

Плодове за завършване на яденето не е добра идея
Попадайки в стомаха след основното хранене, плодовете „изчакват“ храносмилането на другата храна и започват да ферментират. Това нарушава нормалния процес на храносмилане и усвояването на хранителните вещества. Плодовете приемайте поне 2 часа след хранене, а най-добре – 30 минути преди това. На празен стомах всички полезни елементи на плодовете бързо се разграждат и усвояват от организма, а освен това се създава усещане за ситост.

Дрямка след хапване не е добра идея
Е, това поне си го знаем открай време - въпреки че след обилно хапване, кръвното пада и ни обзема сънливост, трябвад а устоим на порива да полегнем. В легнало положение малко количество храносмилателни сокове от стомаха се връщат обратно в хранопровода. Това е една от причините за така неприятните стомашни киселини. Изчакайте поне два часа преди да се отправите към леглото.

Цигарата също не е добър десерт
Ето нещо, което всички пушачи обичат - да запалят след хапване. Цигарата наламява усещането за тежест и преяждане, обаче предизвиква симптоми на синдрома на раздразнените черва. А също така влияе негативно на мускулите на дебелото черво, отговарящи за заключителния етап на храносмилателния процес.

Сладоледът също не е добра идея
Не само сладоледа, но и всякакви студени храни и напитки не се препоръчват след хранене, понеже доброто храносмилане в първия час след приема на храна изисква енергия и топлина.  Пийте вода със стайна температура, а не студена.

Не се разхождайте
Ето още едно убеждение, с което сме отраснали - няма по-полезно нещо за храносмилането от разходка след похапване. Да, ама не - движението след ядене може да причини киселинен рефлукс и затруднено храносмилане.
Разходката е полезна, но 15-20 минути след като сте станали от масата, а не веднага.

И гореща вана не е ок

Малцина изпитват порив да вземат гореща вана веднага след ядене, има и защо - къпането в топла вода усилва притока на кръв към крайниците и към цялата повърхност на тялото. Съответно, притокът на кръв в областта на стомаха намалява.
Ето сега знаете защо не ви се иска да се къпете след ядене.