Има хора "сови", има и "чучулиги", на някои им трябва повече сън, докато други са бодри и с по-малко. Но така или иначе, повечето хора не скачат от възторг, когато сутрин трябва да се измъкнат от леглото.
Обикновено целият ни организъм протестира срещу това съмнително удоволствие, пише Businessinsider.
Мнението на изследователи от Оксфордския университет е, че всекидневният ритъм в тялото на човек не съответства на работното разписание. От това могат да възникнат множество проблеми, в това число физически и психически нарушения,  тревожност, повишаване на теглото, високо кръвно налягане.

Съзнанието можем да залъгваме, но тялото не.
То се нуждае от слънчева светлина.
Ранното започване на работния ден крие опасности за здравето. На децата на възраст между 8 и 10 години например се препоръчва да НЕ започват занятия по-рано от 8,30, а на подрастващите - между 16 и 18 не по-рано от 10-11 часа.

Ранното ставане не носи полза и на възрастните. Според учените оптималното начало на работния ден за хората от 18 до 55 години е 10 часа сутрин.

Най-много не ни достига сън  във възрастта от 14 до 24 години, когато недоспиваме средно с по два часа. Между 24 и 30 години този показател спада на около час и половина. И всички тези недоспали часове се натрупват.
Учените също така изясняват, че огромното количество време, което прекарваме пред екраните на монитора или телефона си, също се отразява негативно на качеството на съня.

Добре е да спрете да се взирате в екран поне час преди да легнете да спите.
Но каквото и да правим, крайно време е да се променят из основи правилата на работния режим.
Природата просто няма как да излъжеш.