Идват празници, в тази връзка Валерия Симеонова припомня някои важни, христоматийни правила, свързани с храненето

Днес всеки иска да изглежда добре и затова се стреми към здравословен начин на живот. Истината е, че добрите намерения са едно, а всекидневието - друго. Да се спазва строг режим не е лесно. Но има едни малки стъпки, чието спазване, прави животът по-лесен. Ако ги усвоите, ще подобрите цялостно начина си на живот.

1. Ограничете приема на захар
Не познавам човек, който да не обича сладкиши, но истината е, че ако са приготвени с бяла рафинирана захар, тя ще е основна причина за напълняването ви. Консумирайте сутрешното си кафе или чай без захар и се въздържайте от подсладени напитки. Ако изпитвате голямо затруднение да се откажете от захарта, заменете я със стевия.

2. Избирайте растителни храни
Заредете се с ябълки, моркови, праскови, банани, въобще всякакви плодове и зеленчуци, с които можете да се сдобиете. Старайте се 80-90% от диетата ви да се състои от растителни храни. Заменете нездравословните хапвания на сладкиши и снаксове през деня с плод и значително ще подобрите хранителния си режим.

3. Хапвайте по-често риба
Сардините и аншоата трябва да присъстват в менюто ви, защото са богати на омега три мастни киселини. Най-добрият начин да ги включите храненията си е чрез салати - следващия път когато решите да хапвате салата с риба тон, заменете я със сардини, аншоа или риба треска.

4. Хранете се седнали
Яденето на крак e изключително вредно за храносмилането. Да залъжете глада с нещо малко и набързо е приемливо, но да поглъщате цяла порция в движение определено не е полезно. Седнете и се концентрирайте върху храната. Изключете телевизора, оставете смартфона настрана и просто се насладете на храната. По този начин, ще изядете по-малко, ще се чувствате по-сити и ще останете по-удовлетворени от яденето.

5. Планирайте основните си хранения по едно и също време всеки ден
За залъгването на глада споменах по-горе, но ще се отнася до истинските хранения през деня, постарайте се да са в един и същи час. Така ще избегнете вълчия глад и ще тренирате метаболизма си.

6. Пийте вода в правилното време
Ако искате да ограничите приема на храна, пийте вода около 10 минути преди ядене. По време на храненето, пийте водата на малки глътки, за да размекнете храната и да я направите по-лесна за обработване. Не се наливайте по време на хранене. Така освен сигурното чувство на тежест след това, има вероятност да разширите обема на стомаха си, което пък ще гарантира бъдещия по-голям прием на храна. Когато приключите с ястието си, въздържайте се от консумирането на напитки поне 20 мунити. Позволете на стомаха си да обработи погълнатото, тъй като всякаква течност би отслабила действието на стомашните киселини.

7. Спрете преди да се заситите
Дори да хапвате най-любимата си храна, никога не се тъпчете, а ставайте от масата леко гладни. Важно е, защото по този начин ще подобрите храносмилането си. Това също така ще ви научи да цените храната повече.

8. Във виното е истината
По принцип алкохолът не е препоръчителен за хора, които се опитват да влязат във форма. С виното нещата стоят по различен начин. Напитката на боговете помага за абсорбирнето на растителните антиоксиданти, както и намалява стреса. Една до три чаши на ден влияе благоприятно на кръвообращението и метаболизма, така че препоръчваме да се глезите с божествената напитка в края на деня.

9. Консумирайте ядки ежедневно
Ядките намаляват така наречения "лош холестерол". Изследванята сочат, че хората, които консумират поне две шепи ядки на ден значително удължават живота си. Също така, доказано е, че ядките подпомагат паметта и мозъчната дейност. Лесен начин да ги включите в диетата си е добавяйки ги в сутрешното си мюсли или да ги хапвате като закуска през деня.

10. Кафето е полезно за доброто състояне на ума
Ако целта ви е да сте физически и умствено здрави, старайте се да пиете кафе през деня. Според изследвания, то предотвартява появата и развитието на Паркинсон и деменция. Ако пък не обичате кафе, заменете го със силен чай, съдържащ кофеин.