Парадоксът е, че повечето от тези играчки се рекламират и предлагат именно като образователни и насърчаващи придобиването на умения.

Електронните играчки, които говорят, ходят, свирят и издават различни звуци, затормозяват развитието на речевите умения у децата.
Това показа изследване на Университета на Северна Аризона, САЩ. Парадоксът е, че повечето от тези играчки се рекламират и предлагат именно като образователни и насърчаващи придобиването на умения.

Изследователите направили експеримент с участието на 26 двойки родители и деца на възраст 10-16 месеца. Всяко семейство получило три групи играчки. В първата влизали лаптоп за деца, говореща ферма и детски мобилен телефон. Втората се състояла от дървени пъзели, кубчета с картинки. В третата имало книжки с животни, фигури и цветя.

Най-малко помагала за развитието на речеви умения именно първата група играчки. Тя намалявала качеството и количеството на езикови елементи в арсенала на децата в сравнение с традиционните играчки.

При електронните игри, издаващи звуци, родителите най-малко разговаряли с децата. Докато книгите, напротив, позволявали на родителите и децата активно да общуват. Същото се получавало и при игрите с традиционните играчки.

 

Източник Dir.bg