Да се вгледаме в обидния тон на рекламите

Живеем в цивилизовано, модерно и технологизирано и общество и отдавна сме постигнали равенство между половете. Варварските прояви на агресия или примитивното отношение към жените ни отвращават. Но всъщност прикритото женомразство живее толкова необезпокоявано в нашия свят, че дори сме спрели да го забелязваме.

 

 

sexism-female-objectification-advertising-womennotobjects-5

"Аз правя свирки на сандвичи"


Вгледаме ли се обаче малко по-внимателно в света на рекламите, ще открием, че там жената е просто предмет, създаден за нечие удоволствие, често е представяна като безмозъчна секс играчка, чиято единствена стойност е в готовността да задоволява нечии прищевки.

 

sexism-female-objectification-advertising-womennotobjects-2

"Надявам се, когато дъщеря ми порасне, да си намери точно такива приятелки"

 

Невинаги забелязваме обидния подтекст на рекламите, защото бързаме, разсеяни сме, а и сме презадоволени от такъв тип изображения. Само че нашите деца също ги виждат и се учат на модели на поведение от тях.

sexism-female-objectification-advertising-womennotobjects-1

"Ключът към сърцето ми - мъж, който мирише на вагина"

 

Във видеото на кампанията #WomenNotObjects различни жени държат пред себе си реклами и произнасят, това, което се вижда на рекламата:
 

sexism-female-objectification-advertising-womennotobjects-4

"Аз обичам да жертвам достойнството си за едно питие"

 

Когато визуалния език на рекламата се преведе в прости думи и се произнесе на глас - обидната идея блесва в цялата й арогантност.