Стигне ли до отслабване, най-често се препоръчва яденето на зеленчуци и плодове, но и в тази сфера има подводни камъни. Оказва се, че не всяко растение е приятел на талията.

Искате да отслабнете или да водите по-здравословен живот? Яжте повече плодове и зеленчуци - това са едни от най-често даваните съвети. Но и съветите за полезен живот не са това, което бяха.
Днес редица изследвания сочат, че приемът на плодове и зеленчуци не води непременно до отслабване. Зависи много кои точно ядете. Ако приемате често богати на скорбяла зеленчуци като картофи или царевица (варени, на пюре или печени, без да броим маслото, което сте добавили) - по-вероятно е да наддадете тегло. Отслабва се от ядене на богати на фибри зеленчуци като броколи и брюкселско зеле. Също така трябва да предпочитате плодовете с нисък гликемичен индекс, пред по-богатите на фруктоза.

Мащабно изследване на хранителните навици на американците е провеждал в продължение на 24 години от Харвардския университет. Били са взети предвид и фактори като начина на живот, количеството сън, часовете, прекарани пред телевизора, пушенето и др. Оказва се, че в Америка най-разпространеният избор, опре ли до плод и зеленчук, са картофите и портокаловия сок. "А има достатъчно други, които по-лесно ще предотвратят пълнеенето като ябълки, горски плодове и бедни на въглехидрати зеленчуци."

Яденето на плодове и зеленчуци с цел отслабване ще проработи само ако внимавате с другите неща, които поемате - всички калории се броят. Ако не намалите общия калориен прием, няма как да отслабнете от поемането на плодове и зеленчуци.

И така, ако търсите плодове хем с нисък гликемичен индекс, хем с повече фибри, трябва да се насочите към боровинки и авокадо.
Ягодите нямат много фибри, но пък са бедни на фруктоза.
Крушите и ябълките са сладки, но компенсират с фибри.
Колкото до зеленчуците - брюкселското зеле е фаворитът на диетолозите, стига да не го комбинирате с бекон, а останалите "отличници" са броколите, тоу фу, карфиолът и сладките картофи.