Историята на Миуча Прада

В далечната 1913 година Марио Прада основава малко семейно предприятие за кожени изделия не къде да е, а в столицата на италианската мода - Милано. Марио Прада е дядото на станалата модна емблема Миуча Прада. Кой и откъде подхваща тънката модна нишка в известната фамилия е пределно ясно.

Миуча Прада е родена на 10 май 1949 г. в Милано. Като дете и на младини тя също като другите момичета правила какви ли не експерименти с различни стилове дрехи. Но въпреки това богатата наследница дори не си и помисляла, че ще направи кариера в сферата на дизайна. Тя е Доктор по политически науки с комунистически убеждения. На младини взема активно участие в борбата за защита на женските права.

През 1978 г. Миуча наследила от майка си малък семеен бизнес, създаден от дядо ѝ преди половин век. Фирмата се специализирала в производството на изделия и аксесоари от кожа, куфари и чанти. Прада оглавила компанията и веднага внесла корекции в асортимента произвеждана продукция, разработвайки серия черни найлонови дамски чанти, отличаващи се с красота и практичност.

018_prada_theredlist

Младата политоложка трудно си пробива път в модния бранш, още повече че е член на комунистическата партия и колегите ѝ определено са се отнасяли с доста недоверие към личността ѝ.

През 1985 година пуска първата си линия чанти от синтетични материали, а през 1989 година лансира първата си модна колекция облекла. През 1992 година е пусната на пазара младежката линия Miu Miu. Съдбоносна за Миуча била срещата с Патрицио Бертели, който по онова време също се занимавал с производство на кожени чанти. Поначало двамата не се разбирали добре, защото Прада обвинила новия си познат в копиране на неин дизайн.

По-късно обаче се сдобрили и дори станали съдружници. След още няколко години деловите партньори сключили брак и започнали заедно да ръководят компания Prada. Днес Миуча Прада е творчески директор в модната къща, наследена от дядо Марио, а съпругът ѝ Патрицио Бертели изпълнява функциите на главен мениджър.

Prada-Men-Fall-Winter-2007-Campaign-003

Миуча и фирмата ѝ претърпели какво ли не по пътя към успеха – провали, несполучливи поглъщания, поражения в борбата с конкурентите. Но благодарение на борбения си нрав днес марката притежава над 200 магазина, а състоянието на Миуча Прада се изчислява на над 3 милиарда евро.