Една лека диета през онези дни от месеца може да свърши чудеса.

Предменструалният синдром е едно от най-ужасяващите неща за много жени. Подуване на корема, главоболие, промяна в настроението – това са само част от нещата, с които голяма част от дамите се сблъскват всеки месец. За щастие, ПМС може да бъде облекчен с помощта на подходящи храни. Ето и на кои храни трябва да наблягате:

1. Киноа и пуканки (не прекалено солени). Своята нервност по време на ПМС може да облекчите със сложни въглехидрати. Те дават тласък на серотонина – хормон, който ви кара да се чувствате добре. Също така те осигуряват постоянна доставка на енергия, така че няма да се чувствате гладни само след час.

2. Сьомга на скара и семена от чиа. Ако цикълът ви ви кара да се чувствате по-меланхолични, значи вие се нуждаете от прилив на омега-3 мастни киселини. Те ще ви помогнат да повишите настроението си. Така че наблягайте на храни като сьомга и чиа.

3. Тиквени семки. Ако често имате главоболие преди или по време на менструация, магнезият може да ви помогне. Установено е, че той помага за отпускане на кръвоносните съдове, което може да облекчи главоболието.

4. Броколи и брюкселско зеле. Изглежда нелогично да приемате зеленчуци, богати на фибри през този период, но те действително могат да ви помогнат. Тяхното високо съдържание на вода ви помага да се отървете от подпухналостта, газовете и дискомфорта.